انواع پرتقال

پرتقال

پرتقال، یکی از انواع مرکبات است. پرتقال های اولیه، کوچک، تلخ و پر از هسته بوده اند که در اثر تربیت مهندسی ژنتیکی و همچنین انتخاب نوع بهتر و کود کافی، درشت تر و شیرین تر شده ‌است. برخی خواص پرتقال عبارتند از : تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از عفونت های ویروسی، کاهش کلسترول، کاهش خطر سکته مغزی و … .

پرتقال ناول

درون میوه اصلی، یک میوه کوچکتری وجود دارد. این میوه دارای فیبر بالایی می باشد که به تنظیم قند خون و جلوگیری از سرطان روده کمک می‌کند .این پرتقال ها دارای خاصیت ماندگاری بالایی هستند. این پرتقال ها به دو دسته واشنگتن ناول و تامسون ناول تقسیم می شوند.

واشنگتن ناول

این پرتقال، مادر بسیاری از پرتقال های ناف دار دنیاست، میوه آن درشت و وزن تقریبی آن 200 تا 500 گرم است. این میوه خوشمزه زود رس بوده و دارای پوستی ضخیم می باشد.

تامسون ناول

  • پرتقال تامسون ناول در مقایسه با واشنگتن ناول نسبتا کوچک تر و پوست آن نازک تر، صاف تر، کم رنگ تر است، و پره های گوشتی، پر آب تر و خوش عطر تر دارد. این میوه از لحاظ ماندگاری روی درخت وضعیت ضعیفی داشته و به سرعت دچار کاهش کیفیت خواهد شد، اما در انبار، قدرت ماندگاری بالاتری دارد.

پرتقال والنسیا

یکی از بهترین انواع پرتقال است که ميوه آن متوسط، سفت، بدون بذر، گوشتي پرآب و خوش‌عطر و طعم است و به دلیل آب دار بودن آن، برای آب گیری و مصرف خارج از فصل مناسب است. همچنین ماندگاری این گونه از پرتقال ها بالا است.

پرتقال خونی یا تو قرمز

پرتقال خونی یا تو قرمز، یکی از انواع گونه های پرتقال است که بخش گوشتی آن به رنگ خون است. قرمز بودن رنگ این پرتقال به دلیل وجود آنتوسیانین است که رنگدانه معمولی در گل‌ها و میوه‌ها است. انواع این گونه پرتقال عبارتند از مورو، گراس سانگوئی، سانگونلا و تاراکو.

بسته بندی

  • پرتقال در جعبه های چوبی، سبد و کارتن همراه با شانه های مخصوصی بسته بندی و آماده ارسال می شود. این کارتن ها شامل کارتن زیر ۵ و رویه ۳ لایه به صورت ۲ ردیفه، ۳ ردیفه و۴ ردیفه می باشد.