انواع کیوی

کیوی

پوست این میوه قهوه ای  کرک دار است و گوشت آن دارای دانه‌های سیاه حاوی ویتامینD  می باشد. منیزیم بسیار بالایی دارد، به همین دلیل امکان مبتلا شدن به بعضی از سرطان‌ ها و بیمارهای قلبی را کاهش می‌دهد. این میوه با افزایش میزان جذب آهن، مانع از بروز کم خونی می شود. از خواص آن می توان به درمان بی خوابی،  کاهش خطر لخته شدن خون و سکته، پیشگیری از سرطان، درمان استرس و … اشاره کرد. کیوی هایی که از طریق شرکت آران عرضه می شوند بیشترین مرغوبیت را دارند.

کیوی هایوارد

کیوی هایوارد یکی از معروف ترین ارقام کیوی است که محبوبیت زیادی دارد. پوست قهوه ای کرکی دارد که در زمان رسیدن کامل، بسیار شیرین و آبدار میشود. اندازه هر عدد کیوی هایوارد، بزرگ و تقریبا حدود 100 گرم است. این محصول به دلیل کیفیت بالا خاصیت انبار مانی طولانی تری نسبت به بقیه ارقام دارد.

کیوی تو سرخ

کیوی تو سرخ از گونه های نادر و کمیاب کیوی است که میوه آن به رنگ قرمز می باشد و طعمی شیرین و بافتی نرم دارد. این نوع کیوی ها کوچک هستند و پوستی نازک دارند. میوه خوشمزه، طعم خوب و ارزش غذایی بالا از ویژگی های مهم کیوی های تو سرخ می باشد.

کیوی سبز

این نوع کیوی در تمام فصول سال قابل دسترس می باشد و همانند دیگر کیوی ها پوست قهوه ای کرک دار دارد.  طول آن ها 5 تا 8 سانتی متر و قطر آن ها معمولا 4.5 تا 5.5 سانتی متر می باشد. تمام قسمت های این نوع کیوی حتی پوست آن قابل مصرف می باشد.

کیوی زرد یا طلایی

کیوی های زرد در مناطق گرمسیر پرورش یافته و نسبت به سایر میوه ها در مقابل سرما مقاوم تر هستند. این کیوی ها کوچک ترین و شیرین ترین ارقام کیوی هستند که محبوبیت زیادی دارند.

بسته بندی

بسته بندی ها در دو نوع سبدی و یا کارتنی انجام می شود.

بسته بندی سبدی و کارتنی در وزن های مختلف:

  • ۲.۵ کیلویی
  • ۴ کلویی
  • ۷ کیلویی
  • ۱۰ کیلویی

سبد و یا کارتن ها اغلب با وزن های ۷۰ به بالا هستند و سایر بسته بندی ها در وزن های خاصی انجام شده و به دست مشتری می رسند.